Powered By Blogger

Monday, May 4, 2009

PENGALAMAN @ PENGAJARAN?

Kisah ini menceritakan mengenai 5 bersahabat yang mana merancang aktiviti yang mungkin tidak direstui sepenuhnya. Mereka dikenali sebagai A,B,C,D dan E. Aktiviti ‘over night’ yang dirancang oleh mereka akhirnya tercapai pabila masing2 berjaya melapangkan diri pada ketika itu. A, telah bjaya melapangkan dirinya dgn memberikan alasan ‘ada y perlu diuruskan lg dsana’ kepada pak teh nya. B pula senantiasa diselubungi kegusaran bimbang menerima panggilan dan kemunculan parentsnya di kampus. C yang sememangnya tiada sebarang masalah kerana hatinya melonjak2 untuk pulang ke kampung halaman di Johor selepas selesai program ‘over night’. Manakala D mengambil kesempatan di atas kemudahan pengankutan yang telah diberikan oleh parents nya. Dan E? he4….. hanya dia saja yang tahu…


Perjalanan bermula pada pukul 8 malam. Seperti yang telah dirancang, B,C,D dan E menghantar seorang ahli yang tidak ternama ke stesen KTM Sg. Buloh, kemudian mereka ke Stesen LRT Kelana Jaya untuk mengambil A yang baru sembuh dari ‘panahan asmara’ di K.L. haha… Setelah cukup ahli kumpulan yang bagaikan ‘Power Rangers’?, mereka menuju ke IKANO kononnya bagaikan mahu membeli perabot rumah. Padahal, Cuma kotak yang dicarinya yang sebenarnya boleh didapatkan secara percume… Kelakar ape… ni sume idea C…. Perut masing2 yang menyanyikan lagu keroncong terpaksa ditahan kerana ada ynag perlu di uruskan. Mereka ber5 menuju ke Cinelesuire Damansara, kononnya untuk membeli tiket untuk menonton wayang. Namun, hasrat itu terpaksa dibatalkan ekoran filem yang dtayangkan tidak kena dgn selera mereka ber5.


Sebelum memulakan perjalanan untuk memenuhkan perut, A,B dan E sempat lg 2 berposing di depan kereta. Hee… pantang on je flash camera 2…. Terutamanya A. Kemudian, pacuan 4 roda yang dinaiki mereka dipandu menuju ke Restoran Murni yang terletak di PJ. E yang bkeras untuk enggan ke Up Town Damansara gembira kerana permintaan nya dimakbulkan oleh kengkawannya. Alasannya..? he….. hanya dia yang tahu… setiba di Murni, tanpa fikir panjang, mereka mengorder makanan untuk dijamah. C memang tidak senonoh….. menggelikan…. Ade ke dia g korek idong, then makan benda 2,… eeeii…. Leh lak dia kata ‘masin kot’…. Pengotor kot… SETERES…..


Then, dorang ni pon ke Downtown Cheras, nk cuci mata….. nk beli wet lak cm la ade kn…. Pas 2, untuk mereleasekan tension konon, sume pon setuju g karaoke…. Haha… Pusat Seni Suara, Cheras. Ha…. Pelagi…. Melalak la ber5 2…. Ahha…. Mlam 2, mcm artis ada….. sebot je…. Shima, Ella, Siti, May, AXL, Rossa, Ziana Zain, ezad, Awie…… hu4…. Tp pape pon, memang bes la kot dorang 2…. Da penat melalak, kini, dataran menjadi destinasi. Pas penat amek gambar, dok2, ngumpat2, dorang pon ke stesen minyak terdekat. Haa…. Tragedy bermula…. Da matikan enjin keta 2, tibe2, takleh start lak…. Ha…. Jenuh gakla menolak…. Masing2 diselubungi perasaan cuak… takot kantoi la katakan… Pelagi, singgah masjid tunggu suboh, fikir ape yang nk wat… camna nak setlekan prob 2… B da pening… kang sat g, mak ayah mncul kat Kampus, dia ada kt masjid negeri….. fuh… A lak…. Pak teh….? Hu4… D…. kete…? Ayah…? A.B.E.S…..


Lepas Suboh, E telefon la member terdekat, nak minta antakan A n B g pudu, leh gak dorang blek kampus…. C, D, menapak ke kedai mamak terdekat…. Sempat lg 2 nk sarapan…. Pas anta A,B, E pon g la ke C D. xkan nk lepas tgn ble member dlm susah kot….. same senang, same susah la kot…. Pas mkn, perot kenyang, idea pon datang. E call pak ngah, mekanik, then pas D slowtalk, keta 2 pon dijamin xda effect kalau enjin on…. Starter je porb… then, E n C menolak la kete 2…. Xleh start, then tukar, E ngn D lak… tak leh gak…. Adoh, xckup kuasa kuda kot…. Pas check2, upenye suis enjin pon x on….. sampai ke tua tolak pon xmau de enjin 2 nk start.. ha…. Enjin da bunyi…. Anta B kat pudu, D n E pon blek la ke kampus terchenta….


Ha…. Untuk yang terasa….. agak2nye, ni pengajaran ke pengalaman untuk korang…?

2 comments:

  1. lenkali minta izin ayah ibu dulu kok ye pong nak over night :P

    ReplyDelete
  2. hahaha.... agak2nya dorang ni suma da tau kot betapa keberkatan daripada parents amat di perlukan....

    ReplyDelete